Sonera karsii epäasiallisia tekstiviestipalveluita

Sonera aikoo karsia ongelmia aiheuttaneita kolmansien osapuolien tarjoamia tekstiviestipalveluita. Operaattori on vuoden alusta lähtien vähentänyt muun muassa visailuihin, kyselyihin ja lahjakortti- ja tekstiviestipalveluihin liittyvien tekstiviestipalveluiden tarjoamista. Myös hyväntekeväisyyskampanjoiden ja tekstiviestillä toimivien verkkorahapalveluiden asianmukaisuutta aiotaan jatkossa tarkastella aiempaa tarkemmin ennen palvelun tarjoamista.

Aiheesta kertoi Mobiili.fi.

Kolmansille osapuolille tarjottavat tekstiviestipalvelut ovat erilaisia matkapuhelimella käytettäviä palveluita, joiden kulut maksetaan puhelinlaskun yhteydessä. Operaattori tarjoaa palvelua varten yritykselle tekstiviestinumeron ja laskutuspalvelun.

Palvelujen karsimisen taustalla ovat niiden asiakkaille aiheuttamat ongelmat ja negatiivinen asiakaspalaute.

– Pääsyynä palveluiden karsimiseen on asiakkailta tullut negatiivinen palaute, näihin palveluihin liittyvät reklamaatiot ja operaattoria työllistävä jälkiselvittely luottotappioineen, kertoo johtaja Juha Koivuniemi Soneran mobiilipalveluista.

Soneran ja Tele Finlandin asiakkaat eivät voi jatkossa käyttää Soneran estämiä palveluita.

Soneran käytäntöjen muutoksiin vaikuttivat erityisesti viime vuonna lisääntyneet maksulliset visailutekstiviestipalvelut. Palvelut kyselivät Internetin kautta käyttäjien puhelinnumeroita ja alkoivat sen jälkeen lähettää maksullisia tekstiviestejä.

Sonera haluaa lisätä matkapuhelimella maksamisen luotettavuutta.

– Matkapuhelin on tulevaisuudessa yhä tärkeämpi väline kätevään ja luotettavaan maksamiseen, ja siksi haluamme asiakkaiden voivan luottaa mobiiliasiointiin ilman yllätyslaskuja tai harmillista jälkiselvittelyä, Koivuniemi kertoo.

Asiallisesti toimivien palveluntarjoajien kanssa Sonera aikoo edelleen jatkaa tekstiviestipalveluiden tarjoamista.

Uutisia sivustolta

Ei kommentteja, oletko sinä ensimmäinen?

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.


*